e-branch
Login
My List - 0
Help
Home
My Account/Renew Loans
Community Info
KidSearch
New Catalogue!
Search
Advanced
By Format
By Number
My Searches
Can't Find it?
Find Magazine Articles & more
Problems?
Search:
Call Number
Item Barcode
Bib Number
ISBN/ISSN
Refine Search
> You're searching:
Halifax Public Libraries
Item Information
Copy / Holding Information
More Content
More by this author
Auel, Jean M.
Subjects
Préhistoire -- Romans.
Browse Catalog
by author:
Auel, Jean M.
by title:
Les enfants de la te...
Titres original : Pl...
by call number:
FR FICTION AUE
Search the Web
Auel, Jean M.
Préhistoire -- Romans.
MARC Display
Les enfants de la terre. 2 / Jean M. Auel.
by
Auel, Jean M.
Omnibus, 2010.
Call #:
FR
FICTION
AUE
Subjects
Préhistoire -- Romans.
Series
Auel, Jean M. Enfants de la terre ; 4&5.
ISBN:
9782266122139 (2002 Pocket pbk.)
9782258083790 (br.)
Alternate title:
Titres original : Plains of passage ; Shelters of stone.
Le grand voyage.
Les refuges de pierre.
Description:
1497 p. ; 20 cm.
Notes:
Titres original : Plains of passage ; Shelters of stone.
Contents:
Le grand voyage / traduit par Alexis Champon -- Les refuges de pierre / traduit par Jacques Martinache -- Suivis de L'attaque des lions (extraits du Pays des grottes sacrées)
Summary:
"Cette série de romans préhistoriques possède de belles qualités d'évocation. Si parfois quelques traces d'érudition ethnologique ou archéologique ralentissent le récit, celui-ci n'en demeure pas moins digne de figurer auprès des meilleures réussites de Rosny. La rencontre d'un clan du Néanderthal avec un groupe plus évolué de Cro-Magnon, centrée sur une petite fille de ce dernier, permet une vertigineuse et étrange exploration de l'humanité, il y a 35.000 ans."--De l'éditeur.
Holds:
0
Copy/Holding information
Location
Collection
Call No.
Item type
Status
Captain William Spry Public Library
Adult French Fiction
FR FICTION AUE
Adult Mass Market Paperback Books
Checked in
Add Copy to MyList
Horizon Information Portal 3.24_8902M
© 2001-2013
SirsiDynix
All rights reserved.